Seminario MACC - Scientific computing and research in the AWS Cloud

El Departamento de Matemáticas Aplicadas y Ciencias de la Computación (MACC) tiene el gusto de invitar a toda la comunidad a participar de la conferencia: Scientific computing and research in the AWS Cloud con el conferencista invitado especial Kevin Jorissen, Amazon Web Services, a desarrollarse el día miércoles 20 de septiembre en las instalaciones de la Universidad del Rosario.

*El seminario se  realizará en inglés

Lugar: Auditorio 1001, Torre 2, Sede Claustro, Calle 12C No. 6-25
Fecha: 20 de Septiembre
Hora: 1:30 p. m.

Abstract:

AWS offers many capabilities for scientific computing and research workloads of every science discipline.  We will look at real-world examples of researchers achieving scientific discoveries in the AWS cloud.  We will demonstrate tools that make it easy and quick for anyone to fire up an HPC cluster in the Cloud, for example using CfnCluster or Alces Flight Cluster.  We will also discuss novel approaches to perform HPC tasks such as containers and serverless computing using AWS Lambda and AWS Batch services.  Finally, we will look at the ways AWS specifically supports the academic community, presenting programs such as the Research Cloud Program and the Open Data Program.

Apoya:

Contáctanos en nuestras redes:

Kevin Jorissen

has 10 years of experience in computational science. He holds a Ph.D. from the University of Antwerp (Belgium) and worked as a postdoctoral researcher at the University of Washington in Seattle, the EPFL in Lausanne, and the Universität Zürich. Kevin joined Amazon in 2015 to help accelerate the adoption of cloud computing in the scientific community globally. He engages with scientists in various disciplines, and represents AWS in academic-industry partnerships such as the Berkeley RISElab and the NSF BigData Hubs.

Diligencie completamente el formulario para garantizar su inscripción
Seminario MACC: High Performance Scientific Computing in the Cloud
Leer política de uso de datos
Autorización de datos:

Ubicación: